Skip links

Hasta Ziyareti ve Refakatçi Kuralları

LÜTFEN KURALLARA UYUNUZ.

  • Hastanın, hastane dışından gerekli ihtiyaçlarını karşılamak (ilaç, giysi gibi)
  • Hastanın hatırını sormak, psikolojik destek vermek
  • Hastanın doktorundan, hastanın sağlığı ile ilgili bilgi almak
  • Toplumsal dayanışmanın güzel örneklerinden olan hasta ziyareti usullüne uygun olarak yapıldığında, hastanızın moral düzeyini yükselterek iyileşme sürecine olumlu etki yapar. Aynı zamanda hastanızın durumu hakkında bilgilenmenizi sağlar.
  • Ziyaret Saatleri  (Her gün)
  • Sabah 09.00 akşam 22.00 saatleri arasındadır.
  • Pandemi Döneminde : 18:00 - 20:00 Saatleri Arasında
    (Hastanın Yalnız İhtiyacını Karşılamak İçin Olmak Kaydıyla ve 1 kişi)
  • Hasta erişkin ve şuuru açık ise; Kendisine veya önerdiği birinci derece yakınına bilgi verilir
  • Hastanın şuuru kapalı ise;
  • Birinci derece yakınına bilgi verilir
  • Hasta çocuk ise; ebeveynine bilgi verilir.
  • Üçüncü şahıslara hasta ile ilgili bilgi verilmez.
  • Yoğun bakımda yatan hastalar
  • Bulaşıcı hastalığı olan hastalar
  • Bağışıklık sistemi bozuk hastalar
  • Doktorunun ziyarette sakınca gördüğü hastalar (Bu hastalar için hasta doktorundan uygun zamanlarda bilgi alınır)
  • 10 yaş altı çocuklar,
  • Ateş, öksürük, aksırık ve balgam çıkarma gibi şikayeti olanlar ve bilinen bir enfeksiyon hastalığı olan hastalar,
  • Herhangi bir kronik hastalığı olan hastalar,
  • Enfeksiyon almaya yatkın olan kişiler,
  • Doktorunun izin vermediği özel durumlarda hasta ziyareti için lütfen ısrar etmeyiniz.
  • Hasta ziyaretini, ziyaret saatlerinde yapınız.
  • Ziyaret süresi kısa olmalıdır ( tercihen en fazla 10 dakika)
  • Her hasta başında ikiden fazla ziyaretçi olmamalı ve diğer hastaları rahatsız edecek derecede YÜKSEK SESLE KONUŞULMAMALIDIR.
  • Hasta yataklarına oturulmamalı, hasta başında ve hastane ortamında herhangi bir yere dokunulmamalıdır.
  • Ziyaret öncesi ve sonrası eller yıkanmalıdır
  • İyilik olsun diye yaptığınız müdahalelerin hastanıza zarar verebileceğini unutmayınız
  • ZİYARETE GELİRKEN HEDİYE OLARAK YİYECEK GETİRMEYİNİZ.
  • Hasta başında herhangi bir şey yenilip içilmemeli, aynı odada kalan diğer hastalara da herhangi bir gıda verilmemelidir.
  • Hastalara getirilebilecek armağan; kitap, çiçek, kolonya olabilir Ziyaret esnasında diğer hastalar rahatsız edilmemeli, gereksiz ve meraklı sorular sorulmamalıdır.
  • Hasta mahremiyetine saygı gösterilmelidir.
  • Ziyaret esnasında, moral bozucu söz ve davranışlardan kaçınılmalıdır.
  • Ziyaret saati dışında, gereksiz ve ısrarlı ziyaret taleplerinde bulunulmamalıdır
  • Ziyaret saati sonunda, görevlilerin uyarılarını beklemeksizin hasta odaları terk edilmelidir.

Unutmayınız, hastanızın sağlığı sizin için olduğu kadar bizim içinde önemlidir.

  • Refakatçi gereksinimine hastanın doktoru tarafından karar verilmektedir.
  • Refakatçi sayısı bir kişiyle sınırlıdır. Birden fazla refakatçinin bulunması gereksiz yere kalabalık oluşturacağı ve hastanenin işleyişini engelleyebileceği için bir refakatçi yeterli bulunmuştur.
  • Refakatçiler hastane kurallarına uymalıdırlar. İhlali halinde, ilgili kişinin refakat durumu kabul edilmeyecektir.
  • Hemşirelerce verilen hasta bakım eğitimi kurallarına uyulmalıdır. (El hijyeni, düşme riski eğitimi…)
  • Refakatçiler (hekim ve hemşire direktifleri dışında) hastaya yönelik herhangi bir uygulama yapmamalıdır.
  • Hastanın ihtiyacı olduğunda hemşire çağrı zilini kullanabilirsiniz.
  • Sizlere huzurlu bir ortam sağlanması için, Hasta ve yakınlarının; Hasta odası ve servis koridorlarında yüksek sesle konuşmamalıdır,
  • Gürültü yapmaması şarttır. Ayrıca odalarda bulunan televizyonların başkalarını rahatsız etmeyecek şekilde kullanılması; doktor vizite saatlerinde kapatılması gerekir.
  • Refakatçiler ilgili hekim ya da hemşire istemi dışında, hastaların hastane dışına çıkarmayacak veya yatağını değiştirmeyecektir.
  • Refakatçiler zorunlu haller dışında hastaların yanından ayrılmayacaklardır.
  • Refakatçiler hastanede tütün ve alkollü madde kullanamazlar.
  • Refakatçiler hastaya yiyecek-içecek getirmemeli, hekim ya da hemşireye danışmadan hastaya hiçbir yiyecek içecek vermemelidir.
  • Refakatçiler hastaları ile ilgili herhangi bir sorun olduğu zaman hemşireye haber vermelidirler.
  • Refakatçilerin; sık sık refakatçi değişikliğine gitmemeleri, değişikliğin zorunlu olması halinde durumu klinik sorumlu hemşiresine bildirmeleri gerekmektedir.
  • Hizmetlerimizle ilgili görüş, öneri ve şikâyetlerinizi Hasta Hakları Birimine veya Dilek Öneri Kutularına yapabilirsiniz.
WhatsApp
1
Call Now Button