LÜTFEN KURALLARA UYUNUZ.
- Hastanın, hastane dışından gerekli ihtiyaçlarını karşılamak (ilaç, giysi gibi)
- Hastanın hatırını sormak, psikolojik destek vermek
- Hastanın doktorundan, hastanın sağlığı ile ilgili bilgi almak
- Toplumsal dayanışmanın güzel örneklerinden olan hasta ziyareti usullüne uygun olarak yapıldığında, hastanızın moral düzeyini yükselterek iyileşme sürecine olumlu etki yapar. Aynı zamanda hastanızın durumu hakkında bilgilenmenizi sağlar.
- Ziyaret Saatleri (Her gün)
- Sabah 09.00 akşam 22.00 saatleri arasındadır.
- Pandemi Döneminde : 18:00 - 20:00 Saatleri Arasında
(Hastanın Yalnız İhtiyacını Karşılamak İçin Olmak Kaydıyla ve 1 kişi)
- Hasta erişkin ve şuuru açık ise; Kendisine veya önerdiği birinci derece yakınına bilgi verilir
- Hastanın şuuru kapalı ise;
- Birinci derece yakınına bilgi verilir
- Hasta çocuk ise; ebeveynine bilgi verilir.
- Üçüncü şahıslara hasta ile ilgili bilgi verilmez.
- Yoğun bakımda yatan hastalar
- Bulaşıcı hastalığı olan hastalar
- Bağışıklık sistemi bozuk hastalar
- Doktorunun ziyarette sakınca gördüğü hastalar (Bu hastalar için hasta doktorundan uygun zamanlarda bilgi alınır)
- 10 yaş altı çocuklar,
- Ateş, öksürük, aksırık ve balgam çıkarma gibi şikayeti olanlar ve bilinen bir enfeksiyon hastalığı olan hastalar,
- Herhangi bir kronik hastalığı olan hastalar,
- Enfeksiyon almaya yatkın olan kişiler,
- Doktorunun izin vermediği özel durumlarda hasta ziyareti için lütfen ısrar etmeyiniz.
- Hasta ziyaretini, ziyaret saatlerinde yapınız.
- Ziyaret süresi kısa olmalıdır ( tercihen en fazla 10 dakika)
- Her hasta başında ikiden fazla ziyaretçi olmamalı ve diğer hastaları rahatsız edecek derecede YÜKSEK SESLE KONUŞULMAMALIDIR.
- Hasta yataklarına oturulmamalı, hasta başında ve hastane ortamında herhangi bir yere dokunulmamalıdır.
- Ziyaret öncesi ve sonrası eller yıkanmalıdır
- İyilik olsun diye yaptığınız müdahalelerin hastanıza zarar verebileceğini unutmayınız
- ZİYARETE GELİRKEN HEDİYE OLARAK YİYECEK GETİRMEYİNİZ.
- Hasta başında herhangi bir şey yenilip içilmemeli, aynı odada kalan diğer hastalara da herhangi bir gıda verilmemelidir.
- Hastalara getirilebilecek armağan; kitap, çiçek, kolonya olabilir Ziyaret esnasında diğer hastalar rahatsız edilmemeli, gereksiz ve meraklı sorular sorulmamalıdır.
- Hasta mahremiyetine saygı gösterilmelidir.
- Ziyaret esnasında, moral bozucu söz ve davranışlardan kaçınılmalıdır.
- Ziyaret saati dışında, gereksiz ve ısrarlı ziyaret taleplerinde bulunulmamalıdır
- Ziyaret saati sonunda, görevlilerin uyarılarını beklemeksizin hasta odaları terk edilmelidir.
Unutmayınız, hastanızın sağlığı sizin için olduğu kadar bizim içinde önemlidir.
- Refakatçi gereksinimine hastanın doktoru tarafından karar verilmektedir.
- Refakatçi sayısı bir kişiyle sınırlıdır. Birden fazla refakatçinin bulunması gereksiz yere kalabalık oluşturacağı ve hastanenin işleyişini engelleyebileceği için bir refakatçi yeterli bulunmuştur.
- Refakatçiler hastane kurallarına uymalıdırlar. İhlali halinde, ilgili kişinin refakat durumu kabul edilmeyecektir.
- Hemşirelerce verilen hasta bakım eğitimi kurallarına uyulmalıdır. (El hijyeni, düşme riski eğitimi…)
- Refakatçiler (hekim ve hemşire direktifleri dışında) hastaya yönelik herhangi bir uygulama yapmamalıdır.
- Hastanın ihtiyacı olduğunda hemşire çağrı zilini kullanabilirsiniz.
- Sizlere huzurlu bir ortam sağlanması için, Hasta ve yakınlarının; Hasta odası ve servis koridorlarında yüksek sesle konuşmamalıdır,
- Gürültü yapmaması şarttır. Ayrıca odalarda bulunan televizyonların başkalarını rahatsız etmeyecek şekilde kullanılması; doktor vizite saatlerinde kapatılması gerekir.
- Refakatçiler ilgili hekim ya da hemşire istemi dışında, hastaların hastane dışına çıkarmayacak veya yatağını değiştirmeyecektir.
- Refakatçiler zorunlu haller dışında hastaların yanından ayrılmayacaklardır.
- Refakatçiler hastanede tütün ve alkollü madde kullanamazlar.
- Refakatçiler hastaya yiyecek-içecek getirmemeli, hekim ya da hemşireye danışmadan hastaya hiçbir yiyecek içecek vermemelidir.
- Refakatçiler hastaları ile ilgili herhangi bir sorun olduğu zaman hemşireye haber vermelidirler.
- Refakatçilerin; sık sık refakatçi değişikliğine gitmemeleri, değişikliğin zorunlu olması halinde durumu klinik sorumlu hemşiresine bildirmeleri gerekmektedir.
- Hizmetlerimizle ilgili görüş, öneri ve şikâyetlerinizi Hasta Hakları Birimine veya Dilek Öneri Kutularına yapabilirsiniz.